Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

Hur mår ni på jobbet?

Vardagen för många företagare och chefer med personalansvar handlar om sjukskrivningar, konflikthantering, hög press och små marginaler. Det är både dyrt och tidskrävande att åtgärda. Vi hjälper er:

• förebygga sjukskrivningar & kompetensförlust

• se över ert systematiska arbetsmiljöarbete

• handleda er i frågor inom organisatorisk, social & fysisk arbetsmiljö

Läs mer längre ner eller kontakta oss för mer info!


Småföretagare

Myndigheterna ställer krav även på småföretagares arbetsmiljö!


Och som ensam eller småföretagare löper du högre risk att behöva sjukskrivas för utbrändhet på grund av större arbetsbörda – vi hjälper dig förebygga det!

Få hjälp nu!

Som nystartad eller ensam företagare är det lätt att glömma bort hur viktig arbetsmiljön är.

Men nu är det desto viktigare att verkligen sätta rutinerna och läsa på för "mer tid senare" kommer det inte bli.


Lite större företag

Fler anställda betyder inte bara fler att fika med utan också en helt annan dynamik på jobbet.


Högre ljudvolym, fler åsikter, större organisation, fler fysiska risker, m.m.


Och fler lagkrav för dig som arbetsgivare att ha koll på...

Vi hjälper dig!

Vi har problem!

Det kan vara dåliga siffror på er senaste medarbetarundersökning, en skenande sjukskrivningskostnad, svårigheter med samarbete och engagemang.

Oavsett vilket hjälper vi er med en analys av er situation, förslag på åtgärder och hjälp att komma igång!

Kontakta oss!

Hur kan vi hjälpa er?


E-kurs i arbetsmiljö

För dig som är ensam- eller småföretagare och vill leda företaget på ett hållbart och hälsosamt sätt. Tidseffektivt och prisvärt alternativ till att hyra in en konsult.

Coaching arbetsmiljö

För dig som har en mer komplex situation, större verksamhet eller vill ha mer personlig hjälp helt enkelt. Här får du även tips kring företagande, ledarskap och självledarskap.

Handledarskap

Om verksamheten är i ett förändrings- eller tillväxtskede och har behov av hjälp att etablera nya och bättre arbetsmiljörutiner handleder vi er direkt på plats. Arbetet pågår under ett år.

Vilka är då vi bakom Frisk Arbetsmiljö?

Jo det är företaget Mattikroppen AB med mig, Anna Matti, i spetsen som har vidareutvecklat företaget och våra tjänster till nästa nivå!

Namnet Frisk Arbetsmiljö är alltså inte ett företag utan namnet på den här sidan och en förhoppning om en friskare arbetsmiljö på svenska företag.

De här tjänsterna har vuxit fram under de många år som vi sett från insidan hur både stora och små företag kämpar med ett effektivt och lönsamt arbetsmiljöarbete. Vi vill bidra med vår erfarenhet och passion!

Mer om hur vi arbetar med friska arbetsplatser sedan 2004 kan du läsa på vår huvudsida.

Till Mattikroppen AB

Vad mer kan vi göra för er?

Företagsmassage

Vår storsäljare sedan 2004 är företagsmassage. Teamet av terapeuter är välutbildade och dedikerade att ge er personal bästa möjliga massage, tips och råd för att ta hand om deras muskelproblem.

Ergonomironder

Spända axlar, stel ländrygg och pirrningar ner i benen efter en dag på arbetet är tyvärr ofta vardag för våra kunder.

Vi hjälper gärna till med en ergonomirond för att förebygga det! Vi har även samarbeten med ledande produktleverantörer.

Föreläsning & Event

Planerar ni en kickoff eller en hälsovecka? Pausmassage, gemensamma träningspass, mellanmålsworkshop och föreläsningar brukar vara populära inslag och vi kan leverera dem alla!  

Kontakta oss så sätter vi ihop ett förslag till er.

Vi finns här för er


Oavsett storlek på företaget och vilken verksamhet ni bedriver.

Oavsett om ni är nystartade eller varit verksamma i många år.


Alltid finns det något nytt man kan lära sig, få en utomståendes syn på eller så letar ni helt enkelt efter hjälp att få en fantastisk arbetsmiljö!


Kontakta oss så ser vi hur vi kan hjälpa er!

Ring oss

0709-580 400 (vardagar 8.30-16.00)

Maila oss

[email protected]

Eller fyll i formuläret